Kritik af Netto er ikke fair, ret den mod Nivå Center

Kommentar John Stæhr, tv-fredensborg.dk

Der blev trængsel i Netto, da Fakta lukkede
Det svarer jo til, at flere familier rykker sammen i én lejlighed. Som ikke er bygget til så mange. Det er jo det Netto i realiteten forklarer i deres kommentarer til Hanne Bergs læserbrev, som tv-fredensborg.dk har fået (nederst).

Hanne Berg SF's kritik af Netto i Nivå Center kan borgerne i Nivå godt genkende isoleret set. Men er den fair mod den eneste tilbageværende dagligvarebutik i Nivå Center,   "Netto" ? - ud over selvfølgelig gartneren.  Skulle kritikken ikke rettes et andet sted hen?

Jeg, der skriver dette og min familie, har været kunde i Nivå Center siden det startede. Vi har været vidne til en stadig mere forfejlet og amatøragtig markedsføring af Nivå Center gennem årene.

Resultat: Butikkerne lukkede en for en, til centret til sidst var præget af tomme butikker.
Både ejerne og Centerforeningen har systematisk kørt Nivå Center ned. Man har ikke gjort noget for at - bare som et eksempel - at markedsføre de gode parkeringsforhold. Så man kunne lokke kunder til fra oplandet. Også politikerne må tage deres andel af ansvaret for, at det er gået som det er. Mange af dem sidder stadig i byrådet. Selvom de jo ikke kan drive butikkerne. De kan til gengæld sørge for, at rammerne er frugtbare for forretningslivet.

Butiksdød i Nivå Center april 2014

Ikke engang en hjemmeside har centret. Det er den måde man bl. a. markedsfører sig på nu om stunder. Og  sådan har det været gennem efterhånden mange år. For år tilbage fik jeg den forklaring - at det var svært at samle butikkerne om, at bruge penge på fælles markedsføring (ledelse?). Markedsføring koster, men pengene kommer jo hjem igen.

Sådan var det tidligere, da der stadig var liv i centret. Nu er det for længst for sent. Nu kan man skimte ude i horisonten, at sidste mand lukker og slukker. Mon ikke mange i Nivå frygter for, at Netto som den sidste dagligvarebutik får nok og tømmer lokalerne, som så mange andre har gjort.

Det handler om tryghed juli 2015

Og så kan jeg da lige gentage Netto's forkaring fra i dag:
”Vi kan godt genkende kritikken af, at Netto i Nivå, primært på grund af dens størrelse, ikke på alle tider af dagen er gearet til den store kundestrøm, vi har oplevet efter nabobutikken Fakta lukkede.
Vi bestræber os dog altid på at lytte til vores kunder og gør hvad vi kan for at holde butikken både rydde

Yderligere information

Brug af cookies Vi anvender cookies på websitet til at huske dine indstillinger mens du besøger websitet. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies.For at finde ud af hvilke cookies vi bruger og hvordan du sletter dem, se vores privacy policy.

Jeg accepterer cookies.

EU Cookie Directive Module Information