Nivå Pingvinerne afleverede over 2000 underskrifter til Borgmesteren.

Mille på 90 år aflevere underskrifter til borgmesterenPingvinernes ældste medlem, Mille Warming afleverede over 2000 underskrifter til Borgmester Thomas Lykke Pedersen på hans kontor på Fredensborg Kommunes Rådhus. Til venstre i billedet formanden for Nivå Pingvinerne Bjørn Helstrup.

Foto: John Stæhr (videoframe)


Borgmesteren lovede at Badebroen på Nivå Havn ikke ville blive revet ned, før der var fundet en
løsning, Han sagde:
"Nivå Havn er for alle brugere, og jeg har indtryk af, at der kommer gæster udefra. Så det skal blive løst til alles bedste - det har jeg en ambition om".

Borgmesteren fortsatte:
"Vi inviterer de to foreninger (Pingvinerne og Vandskiklubben red.) til en kop kaffe, og kun med mig og ikke andre politikere. Hvor vi får talt ud om tingene. Jeg ved at der er mange andre borgere, som også er interesserede i, at broen skal bevares. Borgmesteren understregede, at han havde talt med Formanden for Fritids- og Erhvervsudvalget om det, Per Frost Henriksen - syntes at det var en rigtig god idé".

Og så pointerede Thomas Lykke Pedersen: "Jeg kan love jer en ting, denne bro vil ikke blive pillet ned, før vi har en løsning, hvor vi alle er rimelig enige om, at det er den vej vi skal gå. Det vil jeg gerne sige som Borgmester. Så det er det jeg kan love, i hvert fald".

Borgmesterens vision - et indhegnet badeanlæg på Nivå Havn


Kan der komme et indhegnet badeanlæg her?    Foto: John Stæhr (videoframe)

Thomas Lykke Pedersen fremkom på mødet med en fremtidsvision. Han sagde:
"Jeg kan huske i gamle dage i Helsingør. Der havde man sådan et svømmeanlæg oppe i Nordhavnen. Det kunne måske være interessant, at tænke sådan lidt mere visionært. I stedet for bare lige en badebro - Det er dog ikke fordi vi har penge til det. Kunne man forestille sig, at der var sådan et svømmeområde, som var indhegnet om badebroer. Så man havde sådan et aflukket område ud til Sundet?".

Han fortsatte: "Det har man mange andre steder. Jeg ved godt at det er noget der koster nogle penge, det er noget vi må snakke om. Sådan at vi får et miljø, i stedet for en badebro."

Om mødet på mandag den 16. september i Fritids- og Erhvervsudvalget sagde Borgmesteren:
"Jeg har en forventning om, at man diskuterer dette her grundigt. Jeg forestiller mig, at udvalget kigger på de løsningsforslag der er, og så går i dialog med parterne".

Borgmesteren nævnte afslutningsvis, også muligheden for en pingvin-bro øst for de nuværende anlæg.

Brug af cookies Vi anvender cookies på websitet til at huske dine indstillinger mens du besøger websitet. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies.For at finde ud af hvilke cookies vi bruger og hvordan du sletter dem, se vores privacy policy.

Jeg accepterer cookies.

EU Cookie Directive Module Information