Nivå Center: Det handler om markedsføring og tryghed

Det handler ikke kun om annoncer
– men at kunderne føler, at det er et ordentligt sted.



Skal man have en indkøbsvogn i Nivå Center, så mødes man af dette syn – som man har kunnet opleve i måneder. Glasskår efter en knust rude. Den slags skaber utryghed. Foto: John Stæhr

Når et butikscenter som Nivå Center først har fået et dårligt ry, så er det næsten umuligt at genoprette. For kunderne har for længst søgt andre græsgange. Og føler de sig bedre tilpas der, er det svært at få dem tilbage.

Nivå Center man møder grafitti, snavsede vinduer, og bajer-drikkende mennesker på en bænk ved indgangenOg det bliver værre, hvis man ikke gør noget. Der har tidligere været talt meget om utryghed i Nivå Center. Den slags hænger ved. Og fastholdes, hvis man møder grafitti, snavsede vinduer, og bajer-drikkende mennesker på en bænk ved indgangen. Eller man ikke rydder op efter hærværk.

Det her er grundlæggende markedsføring. Nivå Center er en vare i sig selv.
Foto: John Stæhr.




Skæve indkøbsvogne

Tilbage til indkøbsvognene. De er mangelfuldt vedligeholdt. Det er nærmest et lykketræf, hvis man får en vogn man kan styre sikkert gennem Nivå Center. Mange af dem kører skævt. Hvorfor bliver de ikke serviceret? Hvordan skal kunderne føle sig godt tilpas, når tingene flyder. Bogstaveligt talt.


parkeringsplads ved Nivå Center.Det har altid været nemt at finde parkeringsplads ved Nivå Center. Er det blevet nemmere?
Foto: John Stæhr








Ingen hjemmeside

Nivå Center burde for længst være markedsført i oplandet. Netop på grund af de gode parkeringsforhold. Nu er det desværre nok for sent.

Hvorfor har Nivå Center ikke en hjemmeside. Internettet rækker jo langt ud over lokalområdet. Og der er trods alt stadig en del butikker i centret. Selvom man kan frygte yderligere butiksdød. Når man ser hvor tyndt befolket centret efterhånden  er. Hvornår falder omsætningen så meget, at et af de store supermarkeder lukker?

Annoncer ikke nok
Nivå Center annoncerer i de lokale medier. Alligevel flygter folk tilsyneladende andre steder hen. Vi tror at det skyldes, at man ikke føler sig godt tilpas i Nivå Center.

Og så vil der naturligt være færre der åbner nye butikker. Men også den stigende konkurrence fra Internethandel og det nærliggende varehus. Betyder store problemer for specialbutikkerne.

Inde i Nivå Centret er der særdeles god plads midt på eftermiddagen. Foto: John Stæhr.Inde i centret er der særdeles god plads midt på eftermiddagen. Indgangen ved Sidney - uden graffiti og rene ruder. Foto: John Stæhr.






Prøv at besøge et af de andre centre i Humlebæk, Espergærde eller det nye i Kokkedal. Og sammenlign.



Vi har forgæves forsøgt at finde en e-mail adresse til formanden for centerforeningen, Henrik Sidney Beckmann. Vi vil gerne have en kommentar til denne artikel.


Brug af cookies Vi anvender cookies på websitet til at huske dine indstillinger mens du besøger websitet. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies.For at finde ud af hvilke cookies vi bruger og hvordan du sletter dem, se vores privacy policy.

Jeg accepterer cookies.

EU Cookie Directive Module Information