Få hjælp til den offentlige transport i it-caféen i Humlebæk

It-caféen på Humlebæk Bibliotek, Fredensborg BibliotekerneMedarbejdere og frivillige i Humlebæk Biblioteks it-café har været på kursus i Movias internetværktøjer og er klar til at lære fra sig.

It-caféen på Humlebæk Bibliotek. Foto:  Fredensborg Bibliotekerne

Hvis man synes det efterhånden skorter på trykte køreplaner og personale på stationerne, men ikke føler sig klar til at omfavne de internetløsninger, der er trådt i stedet, er der nu hjælp at hente i Humlebæk Biblioteks it-café.

Her har de frivillige og personalet været på kursus i brugen af Rejseplanen.dk og andre af de online hjælpemidler regionens trafikselskab Movia stiller til rådighed. Det er disse nye færdigheder, alle nu kan få glæde af i it-caféen på Humlebæk Bibliotek, som er åben hver tirsdag fra 14.30-16.30. Man kan blandt andet få hjælp til at købe billet til intercitytoget eller lære, hvordan man ved hjælp af iPad’en kan se, om bussen er forsinket.

Også it-caféen på Nivå Bibliotek og Medborgercenter kan tilbyde hjælp til den offentlige transport på nettet. Her er de frivillige til stede hver fredag klokken 13.00–16.00. Biblioteket i Fredensborg har ikke en it-café, men her kan man bestille tid hos personalet, hvis man har brug for grundig hjælp til internettets mange muligheder.

It-caféen i Humlebæk har i mere end tre år hjulpet borgerne med hverdagens it-problemer, mens it-caféen i Nivå har i eksisteret i lidt over et år. Begge steder er det ikke mindst hjælp til Borger.dk, Digital Post og andre offentlige selvbetjeningsløsninger, som it-caféernes besøgende har efterspurgt.

Brug af cookies Vi anvender cookies på websitet til at huske dine indstillinger mens du besøger websitet. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies.For at finde ud af hvilke cookies vi bruger og hvordan du sletter dem, se vores privacy policy.

Jeg accepterer cookies.

EU Cookie Directive Module Information